Wednesday 25 February 2015

Penulisan Sejarah untuk memenuhi kursus latihan perguruan




Murah rezeki Puan Raudhah daripada LPPKN cawangan Kuala Lumpur kerana antara pegawai, jabatan dan kementerian yang terlibat dalam pengurusan penulisan ini, hanya beliau yang menghormati golongan seperti saya yang masih bergelar “cik pelajar”. 


Bukan marah pada yang tak beri kerjasama tapi kalau tak dapat beri, jangan janji.

Kalau tak mampu nak cari, jangan nak lari.

Kalau tak ada data, cakap tak ada.

Kalau tak faham, cakap tak faham bukan buat-buat faham

Kalau tak mampu nak dengar masalah, jangan cari masalah 



Cakap benda yang benar kan senang.

Kalau tak mampu nak bagi penjelasan

Kalau perlu saya tukar status "puan" dan angkat penulisan ini sebagai "tesis" dan bukannya "assignment" 

sila beritahu saya.


Banyak kosa kata Bahasa Melayu anda boleh gunakan,


Kalau tak mampu nak guna dan rasa kurang ajar

boleh cakap bahasa lain, 


saya akan belajar bahasa itu untuk memahami apa sebenarnya di 

sebalik jabatan anda.



Bekerja di institusi agama bukan ukuran seorang yang mempunyai akhlak yang baik. dan bekerja dalam jabatan yang bukan institusi agama pula tidak melambangkan seseorang itu mempunyai nilai integriti yang tinggi atau tidak


Kesimpulan, bekerja di mana-mana sekalipun (dalam masjid/church/temple/etc), jangan jadi diri sendiri. Jadi manusia yang sebenar. Kalau selama ni malas, jgn jadi itu. Malas biar kat rumah, bukan kat tempat kerja.

Di tempat kerja, anda dibayar! Bukan percuma.






Terima kasih Puan Raudhah kerana memudahkan urusan saya.

Berurusan dengan puan, tak sampai setengah jam saya boleh dapat feedback.

Puan Raudhah juga tak untuk beri nombor fon dan membalas mesej saya di luar talian pejabat. 



Beliau tak rasa rugi manapun kalau tak guna fon office untuk update pada client. 



Bukan itu sahaja tapi puan telah membersihkan sepenuhnya nama "RAUDHAH" dalam hati saya yang selama ni menjadi PENYEMAK dalam hidup saya. 

Terima kasih menyucikan semula hati antagonis dalam diri ini.





No comments:

Post a Comment