Sunday 1 March 2015

Bukan di Malaysia sahaja



Melihat Florida latar belakang menyemak secara Online secara percuma


Kerana yang ke-8 yang padat penduduk negeri di Amerika Syarikat, keadaan cahaya matahari telah memutuskan untuk menyimpan rekod-rekod awam yang terbuka kepada seluruh rakyatnya. Ia adalah salah satu tempat-tempat di negara di mana akses kepada dossiers awam bukanlah satu isu yang rumit. Malah, ia adalah agak mudah untuk melaksanakan satu Florida latar belakang semak, tidak kira apa niat atau tujuan yang anda boleh. Sama ada anda perlu semak dengan orang yang anda merancang untuk mengupah syarikat anda, atau anda sedang mencari untuk mengupah seorang tutor dan pengasuh untuk anak-anak anda, mengkaji latar belakang peribadi seseorang individu adalah penting untuk Keselamatan.


Anda boleh melakukan pemeriksaan latar belakang di Florida dengan bantuan daripada dengan Biro penting statistik, yang dikendalikan oleh Jabatan Kesihatan. Di Pejabat ini, anda boleh meminta akses kepada kelahiran, perkahwinan, dan menceraikan rekod. Kelahiran rekod tarikh kembali ke April 1865, walaupun terdapat rekod-rekod yang lebih banyak dari Januari 1917. Setiap rekod yang anda mendapatkan adalah bernilai $9. Carian yang dilakukan pada tahun berikutnya akan dikenakan bayaran $2 dan salinan tambahan yang diminta bersama-sama dengan permohonan asal membawa setiap yuran $4.


Di bawah undang-undang Florida, Walau bagaimanapun, orang ramai hanya boleh memperolehi pensijilan rekod, bukan satu yang lengkap. Pensijilan tersebut akan menyatakan sama ada rekod yang didapati dalam fail atau tidak. Anda tidak akan mendapat bayaran balik jika anda memerlukan rekod tidak ditemui di Pejabat tersebut.


Mendapatkan rekod perkahwinan adalah cara lain untuk menyemak latar belakang atau sejarah peribadi seseorang. Di Pejabat rekod penting Kerajaan mempunyai rekod yang kembali ke 6 Jun 1927. Untuk permintaan dengan tiada tarikh tertentu atau tahun yang menunjukkan, bayaran setiap rekod adalah $5, manakala carian yang dilakukan pada tahun-tahun yang seterusnya akan bernilai $2 setiap. Permohonan untuk salinan tambahan (dihantar pada hari yang sama dengan permintaan asal), akan bernilai $4 setiap. Rekod-rekod perceraian juga disediakan di Pejabat tersebut, dengan yuran yang sama seperti orang-orang yang lahir.


Satu lagi cara untuk mendapatkan maklumat latar belakang mengenai individu adalah dengan mencari beliau rekod jenayah. Rekod-rekod ini disimpan oleh pihak Jabatan daripada keadilan jenayah maklumat perkhidmatan (CJIS), yang diuruskan oleh Jabatan Florida undang-undang penguatkuasaan. Rekod jenayah di negeri yang terdapat di Pejabat tersebut. Permintaan setiap adalah bernilai $24; satu jumlah yang tidak akan dikembalikan sekiranya carian pulangan hasil sifar. Carian ini dilakukan melalui sistem berkomputer sejarah jenayah di negeri ini.


Jika anda mahukan cara yang lebih cekap, lebih praktikal dan lebih cepat melaksanakan latar belakang semak di Florida, bidaan terbaik anda adalah untuk bekerja dengan pembekal rekod dalam talian. Pembekal ini bekerjasecara berdikari dan berjalan sendiri pangkalan data dalam talian yang komprehensif rekod awam. Pangkalan data boleh dicapai 24/7, yang bermaksud anda akan mendapat apa yang anda perlukan dalam hanya beberapa minit. Tidak perlu menunggu jam, hari atau minggu. Juga, anda tidak perlu membayar setiap kali anda membuat permintaan! Anda hanya membayar sekali. Hanya sekali. Dan bayaran sekali sahaja ini melayakkan anda untuk tidak berkesudahan akses kepada pangkalan data mereka, yang bermakna anda boleh mencari semua dossiersawam yang anda perlukan bila-bila masa, tanpa kos tambahan! Ia adalah tawar-menawar yang terbaik yang anda akan dapati di mana-mana!


Nota kaki: Kenyataan ini dipetik melalui laman http://jerryjournal.com/melihat-florida-latar-belakang-menyemak-secara-online-secara-percuma/



Ok baik, ini di Florida. Di Malaysia, kita juga dikenakan bayaran untuk setiap penyemakan atau permintaan data sulit kerajaan. 


Bagi aku, ini adalah suatu perkara yang baik agar data yang telah disimpan atas kapastiti sebagai "CONFIDENTIAL" perlu dijaga dan bukan sewewang-wenang diperlakukan seperti data sampah.


Jadi, bagi mereka yang berhasrat untuk mengkaji, ready duit dan wang saku kerana anda membuat permohonan data bukan suka-suka hati call operator atau PA tetapi di akhir perbualan anda akan diminta untuk membuat pembayaran.


Pandangan aku pula mengenai isu ini, prosedur ini penting bagi membolehkan si pembuat permohonan menggunakan sebaik-baiknya data yang telah diperoleh. Biasanya, yang dibeli ini lebih dihargai berbanding kita dapat free. 






Sekian, aku masih belajar untuk buat signature dalam blog ini tapi masih belum ada masa untuk meneroka. Post akan datang, aku susuli dengan sign dari pemilik ladang ini. 


Wallahualam. 






Salam =.=






No comments:

Post a Comment